Philips PerfectCare Aqua Stoomgenerator met stoom onder druk GC8638/20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Aqua Stoomgenerator met stoom onder druk GC8638/20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

onetij 13-11-2014
Geweldig apparaat vergeleken met mijn oude stoomgenerator.
Ik vond het jammer dat de oude kapot was gegaan, maar denk nu;
was het maar eerder gebeurd

Michaeltooth 13-11-2014
Strijk al jaren met een stoomgenerator, maar deze van philips is weer van eengeheel nieuwe generatie. Top

Jasonislief 21-09-2014
Sinds 4 september mag ik het type GC8638/20 testen. Echt was een super strijkmachine is dit zeg. Je hoeft inderdaad geen temperatuur in te stellen. Alles gaat in 1 keer door. Hij heeft een grote watertank van 2,5 liter. Echt heel veel. Niet iedere keer bijvullen tijdens het strijken.
Hij strijkt ook heel licht. Geen zwaar model in je hand. Wel af en toe raak je per ongeluk de stoomknop aan. Opletten geblazen soms.
Ook het geluid valt wel mee. Vergeleken met degene die ik wel eens leende van mijn buurvrouw. Daar schrok ik soms echt van.
En wat ook heel handig is, dat er een vergrendeling op zit om je ijzer vast te zetten met het verplaatsen.
Met mijn oude strijkijzer deed ik altijd heel lang over een was weg te werken. Maar nu gaat het echt heel snel.
De buurvrouw heeft hem ook getest en zij was ook uitermate tevreden. Zij gaat ook snel op zoek naar dit model.
Mijn moeder probeerde het ook. Zij heeft nog een strijkijzer uit het jaar 0.
Zij vond hem te groot. Zij brengt voortaan de was hierheen.
Ik ben echt heel blij met dit model. Nu snel op zoek naar een grotere strijkplank!
Nu wordt mijn iedere strijkbeurt een feestje!

Dopinski 20-09-2014
Inmiddels een paar weken deze GC8638/20 in huis om te testen; en de tijd die ik hiermee bespaar is geweldig!
Strijken is niet mijn hobby, maar met dit strijkijzer is de klus snel geklaard! Al strijkend bijvullen (hoewel reservoir groot genoeg is, zodat dat niet vaak nodig is); niet tussentijds hoeven laten afkoelen . Eigenlijk alleen maar voordelen!
Geweldig keuze!

pietemir 15-09-2014
Afgelopen weekend een grote stapel weggewerkt met dit nieuwe apparaat. Hij weegt best zwaar en gevuld met water zeker. Binnen twee minuten is hij op temperatuur en de gehele strijk blijft dit identiek: heel fijn om niet steeds per stof de temperatuur te moeten aanpassen. De kreukels gaan erg vlot uit de shirts, ook na wat langer in de wasmand te hebben gelegen. Het ijzer glijdt vlot over de stof en kan zelfs op de plank staan zonder brandplekken. Kortom: ik ben aangenaam verrast!

mamasiet 12-09-2014
Ik heb nu een aantal keer dit apparaat gebruikt en ben meer dan dik tevreden. Hij heeft een groot waterreservoir en is echt in 2 minuten gebruiksklaar. Ook is duidelijk te zien aan het lichtje dat hij klaar is. Doordat het apparaat voor alle stoffen gebruikt kan worden kun je in 1 ruk door met je was.
De hoeveelheid stoom die eruit komt is prima en zonodig kun je nog een extra stoomstoot geven. Tussentijds vullen met water is geen probleem en je kunt weer meteen verder.
Het ijzer zelf is licht en houd goed vast. Na het strijken berg je de snoeren makkelijk weer op in het apparaat en kun je het ijzer vastzetten voor vervoer.
Enige nadeel is dat hij lawaai maakt tijdens het weer op druk komen, maar ook dit went en weet niet op tegen de voordelen.